Zawarcie umowy

Osoba zawierająca unowę musi mieć skończone 18 lat.
Osoba ta podpisuje umowę w imieniu uczestników wyjazdu (najczęściej jako pierwsza osoba wymieniona w rezerwacji lub płatnik) i odpowiada za zapłatę pełnej kwoty widniejącej na umowie. Osoba ta jest także odpowiedzialna za informowanie uczestników wyjazdu o szczegółach dotyczących imprezy turystycznej.

Na lotnisku

Jeśli wycieczka obejmuje podróż samolotem trzeba pamiętać, że zbiórka odbywa się dwie godziny przed planowanym wylotem w wyznaczonym miejscu na lotnisku. Tam otrzymają Państwo od przedstawiciela organizatora dokumenty podróży ( bilety lotnicze i voucher). W przypadku większości organizatorów stosuje się odprawę bezbiletową, wówczas vouchery otrzymają Państwo wcześniej za pośrednictwem naszego biura. Często wystarczy ważny dokument tożsamości. Należy liczyć się z tym, ze osoby znacznie spoźnione nie zostaną odprawione. Odprawa biletowo bagażowa kończy się 40 minut przed wylotem.

Ubezpieczenie

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, każdy uczestnik wyjazdu musi być ubezpieczony. Standardowo ubezpieczenie wliczone jest w cenę wyjazdu i obejmuje: ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), kosztów leczenia (KL) zazwyczaj ale nie zawsze bagaż podróżny (BP). Taki podstawowy pakiet przeważnie nie obejmuje następstw chorób przewlekłych (CP), na które ubezpieczony był wcześniej leczony. W takich wypadkach należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie. Osoby, które zamierzają korzystać z nurkowania z aparatem powietrznym oraz windsurfingu powinny wykupić dodatkowy wariant ubezpieczenia.

W przypadku nagłego zachorowania należy liczyć się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów na miejscu np. wizyta lekarska, czy realizacja recepty. Koszty te firma ubezpieczeniowa zwraca po powrocie do kraju pod warunkiem okazania rachunków (wszystkie szczegóły zawarte są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia poszczególnych firm).
W każdym przypadku wymagającym konsultacji lub interwencji lekarskiej należy skontaktować się z Centralą Alarmową Ubezpieczyciela. Proszę pamiętać, że najważniejsze jest podanie nr polisy ubezpieczeniowej w celu nie ponoszenia kosztów. W razie problemów pomocą służy rezydent, jednak nie jest przedstawicielem ubezpieczyciela i nie odpowiada za podejmowane przez niego decyzje. Koszt standardowej wizyty u lekarza ogólnego wynosi ok. 100 USD, natomiast u specjalisty, w tym stomatologa, ok. 80 USD do 150 USD.
Należy dokladnie przeczytać, co zawiera ubezpieczenie podstawowe wliczone w cenę wycieczki danego Organizatora.

Bezpieczeństwo i zdrowie

Przed wyjazdem warto skontaktować się ze swoim lekarzem lub stacją sanitarno – epidemiologiczną – bezpośrednio lub korzystając z oficjalnych stron internetowych, najważniejsze linki dostepne na stronie www.agaholiday.pl. Nie ma obowiązkowych szczepień przy wyjazdach do Tunezji, Egiptu i Turcji. Są za to szczepienia zalecane, np. wzw A, wzw B, błonnica, tężec, polio, dur brzuszny. Zobacz szczegółową listę szczepień obowiązkowych i zalecanych.
Powinno się być ostrożnym w korzystaniu z posiłków poza hotelem szczególnie w takich krajach jak Egipt, gdyż miejscowa flora bakteryjna różni się od tej, do której jesteśmy przyzwyczajeni.
Przebywając na słońcu należy stosować kremów ochronnych z odpowiednim filtrem UV.
W Tunezji, Egipcie i Turcji nie należy pić wody z kranu, nawet po przegotowaniu.
Podstawowe lekarstwa: leki, które stale przyjmujemy, leki stosowania doraźnego oraz środki opatrunkowe zalecamy zabrać ze sobą (zwłaszcza w przypadku wyjazdu z dziećmi).

Opieka rezydenta

Rezydent, to przedstawiciel organizatora wycieczki znajdujący się już na miejscu. Jest on odpowiedzialny za techniczną organizację pobytu, transfery, zakwaterowanie, spotkania informacyjne oraz pośrednictwo w sprzedaży wycieczek fakultatywnych. Nie zawsze będzie on mógł towarzyszyć Państwu podczas transferów i wycieczek fakultatywnych. Proszę pamiętać, że rezydent niekoniecznie będzie zakwaterowany w tym samym obiekcie, w którym Państwo mieszkacie. Zazwyczaj ustala kilka razy w tygodniu dyżury, na których udziela wszystkich potrzebnych informacji. W sytuacjach awaryjnych można się z nim skontaktować pod wskazanym przez niego numerem telefonu.
Ponadto, w każdym hotelu znajduje się tablica informacyjna, na której widnieją niezbędne dla klientów wiadomości, dotyczące dyżurów rezydenta, kontaktu w sytuacjach awaryjnych oraz informacje związane z powrotem do Polski.

Wycieczki fakultatywne

Są to wycieczki dostępne na miejscu i organizowane przez miejscowego kontrahenta. Rezydent udzieli Państwu dokładnych informacji na początku pobytu. W większości przypadków, są one prowadzone przez licencjonowanych, polskojęzycznych przewodników.
Ceny wycieczek mogą ulec wahaniom, m.in. ze względu na liczbę chętnych, zmianę kursu walut.

Czas trwania imprezy

Większość ofert dotyczy pobytów tygodniowych lub dwutygodniowych. Za datę rozpoczęcia imprezy uważa się dzień wylotu z Polski. Za datę zakończenia imprezy uważa się dzień powrotu do Polski. Oznacza to że podróż wliczona jest w czas trwania imprezy turystycznej.

Kategoryzacja hoteli

Ten sam standard, określony ilością przyznanych gwiazdek, różni się w poszczególnych krajach. Nie zawsze też ilość przyznanych oficjalnie gwiazdek odpowiada rzeczywistej jakości obiektu i oferowanych w nim usług. W celu bardziej obiektywnej oceny danego obiektu, w opisach hoteli Organizatorzy często wprowadzają własną opinie oraz kategoryzację.

Doba hotelowa

Doba hotelowa jest podstawową jednostką, według której liczona jest cena za hotel i jest niepodzielna. Według międzynarodowych standardów doba hotelowa rozpoczyna się w dniu przyjazdu o godzinie 14:00, a kończy się śniadaniem w dniu wyjazdu o godzinie 10:00 lub 12:00. Dlatego też, w dniu wyjazdu, niezależnie od godziny odlotu samolotu, muszą Państwo wraz z bagażami opuścić pokoje do wyznaczonej przed hotel godziny.
W przypadku późnego wylotu, goście najcześciej otrzymuja pokój do składowania bagażu.
Przedłużenie doby jest możliwe za dodatkową opłatą w hotelu i zależy od dostępności wolnych pokoi.

Wyżywienie

OB (z ang. Only Bed), OV (z niem. ohne Verpflegung) – bez wyżywienia
BB (z ang. Bed & Brekfast) lub F (z niem. one Frünstück) – oznacza opcję wczasów zawierających w cenie tylko śniadanie. Opcja śniadania kontynentalne oznacza zazwyczaj kawę rogalik masło i dżem.
HB (z ang. Half Board) lub HP (z niem Halbpension) – dwa posiłki dziennie – śniadania i obiadokolacje, a napoje są z reguły dodatkowo płatne . Tylko w nielicznych przypadkach można zamienić kolację na obiad ( wg opisu oferty)
W niektórych obiektach podczas kolacji wymagany jest odpowiedni strój (długie spodnie dla panów). Prosimy pamiętać, że wynoszenie jedzenia z bufetu jest zabronione.
FB (z ang. Full Board) lub VP ( z niem. Vollpension) – pełne wyżywienie – śniadania, obiady i kolacje.
ALL INCLUSIVE – wszystko w cenie. Wykupując taką opcję wyżywienia można liczyć na pełne wyżywienie, czyli śniadanie, obiad, kolację, często również są serwowane dodatkowe przekąski między posiłkami. Opcja ta zawiera napoje alkoholowe i bezalkoholowe, których wybór zależy od standardu hotelu. Tego typu informacje są zawarte w opisach obiektów w katalogach poszczególnych Organizatorów. Niektóre hotele proponują wersję Ultra all Inclusive, która zawiera także wybrane alkohole importowane oraz takie przekąski jak lody, soki ze świeżych owoców, korzystanie z restauracji a la carte itp.

Dziecko w podróży

Z reguły, każda oferta obejmuje podstawowy pakiet zniżek dla dzieci.
niemowlęta i dzieci, które nie ukończyły 2 roku życia (infant) nie mają osobnego miejsca w samolocie i podróżują na kolanach rodziców. Zazwyczaj w tanich liniach lotniczych takim podróżnym nie przysługuje bagaż kabinowy ani podręczny, choć przepisy te mogą się różnić w zależności od przewoźnika. (wykaz linii lotniczych wraż z limitem bagażu dostępny na stronie www.agaholiday.pl) Podczas pobytu dziecku do 2 lat nie przysługuje osobne łóżko, a łóżeczko jest zazwyczaj za dodatkową opłatą. Warto zgłosić już przy rezerwacji prośbę o łózeczko dla dziecka.
Opłata za infanta to średnio 150 pln i obejmuje KL + NW oraz oplatę rezerwacyjną)
dziecko do 12 roku życia z reguły płaci jedynie cenę transportu, ale jest to uzależnione od wewnętrznych ustaleń hotelu;
dzieci poniżej 18 roku życia mogą podróżować samodzielnie, jednak tylko za zgodą rodziców.

PRZEKRACZANIE GRANICY

Dokumenty

Wszyscy wyjeżdżający zobowiązani sa posiadać najważniejsze dokumenty, dzięki którym będą mogli przekraczać granice oraz w pełni uczestniczyć w wycieczce. Są to:
paszport (większość krajów wymaga, aby dokument ten był ważny co najmniej pół roku po planowanym powrocie do kraju);
dowód osobisty (trzeba pamiętać, że dowód upoważnia jedynie do przekraczania granic w obrębie Unii Europejskiej, poza nią obowiązuje paszport);
potwierdzenie wyjazdu i umowa, czyli dokumenty, które otrzymują Państwo po dokonaniu zakupu;
wiza wjazdowa (w większości ofert, o wizy ubiega sie organizator imprezy).

Należy pamiętać, że organizator nie ponosi odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura. Takie przyczyny, to np. zagubienie paszportu, nieaktualne dokumenty. Jeżeli z tego powodu klient spóźni się na samolot, na który miał zarezerwowane miejsce, sam będzie musiał pokryć dodatkowe koszty podróży. Jeżeli zagubiony zostanie jeden z dokumentów podróży, (np.bilet lotniczy lub voucher hotelowy) i wymagane będzie wystawienie nowych dokumentów, wówczas klient ponosi koszt wystawienia duplikatu.

Przylot na lotnisko docelowe

Po przylocie, kontroli paszportowej i celnej, oczekuje na Państwa przedstawiciel biura z tabliczką z napisem organizatora. Następnie udają się Państwo na transfer do hotelu, do oczekujących przed terminalem autobusów (lub w przypadku mniejszej ilości osób – minibusów). Najczęściej już w trakcie transferu polskojęzyczny rezydent przekazuje podstawowe informacje o kraju, oraz informacje organizacyjne – związane z zakwaterowaniem w hotelu i opieką rezydenta. Czas transferu może się różnić, w zależności od odległości danego hotelu od lotniska i trasy przejazdu.

Bagaż

W podróż autokarem można zabrać zwykle ok. 25 kg w luku bagażowym oraz 10 kg bagażu podręcznego. Jednak linie autokarowe z reguły nie ważą bagażu, liczy się ilość toreb. Za dodatkowy bagaż przewoźnicy pobierają opłaty.
Podróżując samolotem, musimy pamiętać o dopuszczalnym ciężarze bagażu wliczonego w cenę biletu lotniczego. Jego limit ustala zarząd konkretnych linii lotniczych ( wykaz dostępny na www.agaholiday.pl) , przeważnie jest to 20kg + 5kg bagaż podręczny o wymiarach 55 x 40 x 20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem przed sobą lub w schowku bagażowym znajdującym się nad fotelem.
Za każdy kilogram nadbagażu pasażer musi uiścić dodatkową opłatę, którą ustala przewoźnik. Wolne od opłat dodatkowych i przewożone w kabinie pasażerskiej są: składany wózek dziecięcy, torba/koszyk do przenoszenia niemowlęcia lub w pełni składany wózek inwalidzki. Sprzęt specjalny np. rower czy deska surfingowa zabierany jest do samolotu za dodatkową opłatą ustaloną przez przewoźnika.

W związku ze zmianą przepisów lotniczych wprowadzonych na lotniskach Unii Europejskiej, w bagażu podręcznym może znajdować się nie więcej niż 1000 ml płynów, takich jak: żele, kremy, tusze do rzęs, perfumy itp. jednak nie mogą one mieć większej pojemności niż 100 ml każdy. Przepisy te nie dotyczą artykułów zakupionych na tzw strefach bezcłowych, na których to po okazaniu karty pokładowej można dokonać zakupu produktów oferowanych przez sklepy wolnocłowe. Natomiast ze względów bezpieczeństwa nie można przewieźć w bagażu m.in. broni lub części do broni, amunicji, petard, sztucznych ogni, noża scyzoryka, spirytusu, rozpuszczalników, farb, zapałek, substancji trujących. Zaleca się także oznakowanie bagażu podręcznego np. nalepką/przywieszką adresową.

dla Obcokrajowców

Osoby, które mają inne obywatelstwo niż polskie, mają obowiązek sprawdzenia oraz dopełnienia przed wylotem wszelkich wymogów wizowych, celnych i paszportowych obowiązujących ich przy wyjeździe do dane kraju. Szczegółowych informacji na temat zasad wjazdu i pobytu na terytorium poszczególnych państw udzielają ich przedstawicielstwa dyplomatyczne, ambasady lub urzędy konsularne .

NA WAKACJACH

Różnice klimatyczne

Kwestia bardzo istotna, o której należy pamiętać, to odmienne warunki klimatyczne w miejscu naszego wypoczynku. Pamiętajmy o tym przygotowując się do wyjazdu. Jeśli jedziemy na wakacje w miejsce cieplejsze, weźmy ze sobą lżejsze ubranie na zmianę po dotarciu na miejsce ( np. pakujemy na wierzch walizki koszulkę i lekkie obuwie żeby móc je zmienić na lotnisku). Jeśli jedziemy na wakacje w miejsce chłodniejsze weźmy ze sobą cieplejszą odzież do autokaru / samolotu aby móc ją założyć po dotarciu do celu.

Depozyt
Hotel jest odpowiedzialny za rzeczy wartościowe (pieniądze, dokumenty, biżuteria) oddane do depozytu zgodnie z wystawionym przy przyjmowaniu pokwitowaniem, nie odpowiada natomiast za rzeczy wartościowe pozostawione w pokojach. Zaleca się przechowywanie wszelkich rzeczy wartościowych w depozycie lub w sejfie pokojowym. Obie usługi często wiążą się z dodatkową opłatą pobieraną przez hotel.

Infrastruktura hotelu
Zasady korzystania z infrastruktury hotelowej, urządzeń i sprzętów znajdujących się w hotelu, godziny posiłków, regulamin korzystania z basenów, zjeżdżalni wodnych i obiektów plażowych, a także opłaty za dodatkowe usługi świadczone na rzecz klientów, mogą się różnić w zależności od hotelu. Warto zapoznać się zaraz po zakwaterowaniu z informacjami zawartymi w broszurach i folderach hotelowych oraz zamieszczonymi przy recepcji i na tablicach informacyjnych. Informacje te są na bieżąco aktualizowane, może się jednak zdarzyć, że hotel wprowadza pewne niewielkie zmiany. Poza sezonem, część infrastruktury hotelowej może być wyłączona z użytkowania. Najważniejsze informacje dotyczące korzystania z infrastruktury hotelowej uzyskają Państwo przed wyjazdem w naszym biurze.

Napiwek
Zwyczajowa opłata, czasem traktowana nawet jako obowiązkowa. Związana jest ściśle z miejscową tradycją i zasadami społecznymi. Przeznaczona dla osób, które świadczą usługi, np. obsługują turystów (przewodnicy, kelnerzy, bagażowi, pokojowe itp.). Jest ona uznaniowa i zależna od standardu usługi. W restauracjach stanowi zazwyczaj 10% wartości rachunku.